Home / Artikelen  / Hennessy X Berluti

Hennessy X Berluti

banner

Franse cognac maker Hennessy, ’s werelds oudste cognac huis heeft een gelimiteerde XO Mathusalem editie aangekondigd die wordt geleverd in een leren kist gemaakt door schoenmaker Berluti. De twee luxe merken, beiden onderdeel van LVMH hebben samengewerkt om deze unieke cognac ervaring te creëren die vooral verkocht gaat worden in Azië en Rusland.

De XO Mathusalem is beschikbaar in een 6 liter hand geblazen kristallen fles die van origine ontworpen is door Marquis de Geoffre in 1947 voor Hennessy. Elke fles heeft een uniek nummer die op de fles is gegraveerd.

Elke kist is ontworpen en gesigneerd door Olga Berluti (vierde generatie Berluti). Het ontwerp van de kist heeft ze gebaseerd op een 400 jaar oude zout kist die ze heeft ge-erft van haar ouders – een traditie uit Venetië waarbij zulke kisten werden gepresenteerd aan pas getrouwden die zout over hun schouders gooiden voor geluk.

Een bedrag van $23,000 moet worden neergelegd om dit kunststukje van Hennessy en Berluti in bezit te krijgen.

Na verschillende functies in de horeca, kwam Ming in 2002 in aanraking met cocktails. Vanaf toen was hij vaak achter de bar te vinden tot hij besloot om weer te studeren. Maar zijn horecaverleden kon hij niet laten rusten en besloot in 2009 Sensez.nl op te richten om informatie te voorzien aan de steeds groeiende bartenderscene! Naast oprichter van Sensez.nl is hij fotograaf met als specialisme horeca!