Home / Cointreau Best Bar Team  / Level Rotterdam – Visibility ronde

Level Rotterdam – Visibility ronde

team-level-rotterdam
banner

Bij Level Rotterdam hebben ze hun creativiteit de vrije loop laten gaan. Met hun “…We Believe” campagne laten ze zien dat ze niet alleen bedreven zijn in de hospitality maar ook in de marketing.

Het idee

Na uitvoerige brainstormsessies, lang nadenken en enerverende discussies zijn we uiteindelijk op het idee gekomen om een nieuwe campagne te lanceren voor Cointreau. De campagne heet ‘‘…We Believe’’. De associaties die Cointreau bij ons op roept zijn: elegantie, klassieke stijl, chique, maar met een twist. Dit wilden we omzetten in een opvallende en buitengewone campagne. Dit is de ‘…We Believe’ campagne geworden. Wij van Level geloven in Cointreau, en hebben dit geprobeerd te uiten door middel van het creëren van meesterwerken met een eigenzinnige twist. We hebben klassieke meesterwerken laten bewerken op een manier die in onze ogen zowel bij Level als bij Cointreau passen.

De Link & Uitvoering

De schilderijen ‘het laatste avondmaal’ van Da Vinci en ‘de schepping van Adam’ van Michelangelo zijn klassiekers in de kunstgeschiedenis. Ons inziens is Cointreau ook een klassieker, maar dan op het gebied van drank en cocktails. Level zou Level niet zijn, als daar geen leuke twist aan werd gegeven. Vandaar dat we deze Meesterwerken hebben laten bewerken in een stijl die bij het interieur & huisstijl van Level past, maar waarbij de kernwaarden (stijlvol, chique, elegant) van Cointreau niet verloren zijn gegaan. Wij bij Level hanteren het motto: ‘ Living on the edge’ en daarom hebben we voor een bijbels thema gekozen, waarbij we het randje van het provocerende opzoeken. Hierdoor hopen we dat er een ‘buzz’ ontstaat die zorgt voor meer naamsbekendheid en positieve associaties bij een specifieke doelgroep. De campagne zou verder door kunnen worden ontwikkeld door andere klassieke (niet-bijbelse) meesterwerken te bewerken in een Cointreau-jasje.

Wij hebben de twee meesterwerken laten bewerken door een grafisch vormgever en hebben deze laten drukken op twee formaten, te weten 50×70 en 50×75. Daarbij hebben we twee kitscherige lijsten uitgezocht die goed bij de stijl van de schilderijen past. Vervolgens hebben we deze opgehangen op een prominente plek in Level, zodat deze in de gehele zaak te zien zijn. Vanwege het budget hebben we het bij twee schilderijen gehouden, maar met meer budget zou je ook leuke wisselende cointreauxposities kunnen houden in Level of elders in de stad. De stijl die we gecreëerd hebben past heel goed in de artistieke/alternatieve uitgaans-scene van Rotterdam, maar zo ook niet misstaan in de Main-stream van Amsterdam.

Conclusie

Wij geloven in Cointreau. Met de campagne ‘…We believe’ kan eenieder zijn eigen invulling geven aan de manier waarop zij geloof zien en in Cointreau geloven. Wij koppelen het aan de bijbel en werken dit door, middels de Cointreauxpositie en het creeren van cointreau-cocktails met namen als: ‘Just Another G.O.D. (Good Old Drink)’, Last Supper, ‘M.A.R.I.A. get me a drink ( My Arm Refuses InActivaty)’ & ‘JUDA’S pas lekker!’

Cointreau; een klassieker met een twist!

Na verschillende functies in de horeca, kwam Ming in 2002 in aanraking met cocktails. Vanaf toen was hij vaak achter de bar te vinden tot hij besloot om weer te studeren. Maar zijn horecaverleden kon hij niet laten rusten en besloot in 2009 Sensez.nl op te richten om informatie te voorzien aan de steeds groeiende bartenderscene! Naast oprichter van Sensez.nl is hij fotograaf met als specialisme horeca!