Home / Nieuws  / Warsteiner’s "Taste of Life" reclame met Yue Wu, DJ Rafik en Andy Chiu

Warsteiner’s "Taste of Life" reclame met Yue Wu, DJ Rafik en Andy Chiu

warsteiner
banner

Marketing voor een sneakermerk en marketing voor een 259 jaar oude biermerk is niet te vergelijken. Aan de ene kant hebben we een sneakermerk die zich focussend op technologie, innovatie, perfectie bij sport en de ultieme lifestyle experience. Aan de andere kant een biermerk en alcohol die vaak een bijproduct zijn voor ontspanning en cultuur. Andy Chiu heeft in het verleden al ervaring gehad met de Duitse merken Adidas en Puma, maar is nu hoofd Brand Management voor Duits biermerk Warsteiner.

Warsteiner benaderde Andy Chiu om het merk een boost te geven op het gebied van marketing en branding. Het Duitse biermerk viert volgend jaar zijn 260st verjaardag, een hele prestatie.

Hypebeast stelde een aantal interessante vragen aan Chiu, vooral het verschil tussen sneakermarketing en drankmarketing, wij hebben een paar van die vragen op een rijtje gezet:

Is het moeilijk om alcohol bedrijven te laten innoveren op het gebied van marketing?
Het is zeker moeilijker dan sportmerken zoals Adidas of Puma. De producten zijn namelijk niet seizoensgebonden. In werkelijkheid veranderd het product helemaal niet, daardoor zijn marketing activiteiten puur gebaseerd op emoties en niet op rationele feiten zoals sneller en lichter. Echte creativiteit komt voort uit moeilijke omstandigheden.

Komend uit de sneaker wereld, wat voor tactieken die je voorheen gebruikte, gebruik je nu in de wereld van alcohol?
De twee werelden hebben veel gemeen, ook al zie je dit in eerste instantie niet. Wat ik heb geleerd in de sneakerwereld is dat alles een verhaal nodig heeft. Dit pas ik ook toe in de wereld van drank.

Hoe verschilt de marketing tussen een sneakermerk en drankmerk?
Een makkelijke manier van het begrijpen van sneakermarketing is het naar voren brengen van de pluspunten en functies van de schoenen. Bij alcohol creëer je meer een gevoel of emotie. Alcoholische dranken zijn vaak een onderdeel van een mooie herinnering. Ik wil echter niet zeggen dat je geen lol kan hebben zonder alcohol, maar het zorgt er wel voor dat je er wat losser van word.

Een van de projecten van Chiu is een video spot met illustrator Yue Wu en zesvoudig DJ wereldkampioen DJ Rafik. In het filmpje is duidelijk te zien dat hij een meer jeugdige uitstraling geeft aan het biermerk.

The Making of Andy Chiu’s Warsteiner reclame in samenwerking met Yue Wu en DJ Rafik

Making of WARSTEINER – Taste of Life feat. DJ Rafik and Yué Wu (english subtitles) from Warsteiner Brauerei on Vimeo.

Warsteiner Taste of Life reclame

Na verschillende functies in de horeca, kwam Ming in 2002 in aanraking met cocktails. Vanaf toen was hij vaak achter de bar te vinden tot hij besloot om weer te studeren. Maar zijn horecaverleden kon hij niet laten rusten en besloot in 2009 Sensez.nl op te richten om informatie te voorzien aan de steeds groeiende bartenderscene! Naast oprichter van Sensez.nl is hij fotograaf met als specialisme horeca!