Home / Nieuws  / Pernod Ricard en Monkey 47 bundelen krachten

Pernod Ricard en Monkey 47 bundelen krachten

monkey-47
banner

Pernod Ricard koopt een meerderheidsaandeel van het merk Monkey 47, de dry gin die geproduceerd wordt in het Zwarte Woud in Duitsland. De Franse onderneming in wijnen en gedestilleerde producten en de Duitse onderneming Black Forest Distillers GmbH ondertekenden de overeenkomst afgelopen week in Berlijn. De afsluiting van de transactie is afhankelijk van de goedkeuring van de relevante mededingingsautoriteiten. Met deze investering breidt Pernod Ricard zijn portfolio in de snel groeiende sector van de super premium gin verder uit.

“Sinds 2011 hebben we de ontwikkeling van Monkey 47 met bewondering gevolgd en we zijn trots dat we de toekomst van dit geweldige merk samen met onze partner vorm kunnen geven. Er zijn van die momenten in het leven waarop je weet dat je een parel hebt gevonden en Monkey 47 is zo’n parel. Het product past perfect bij de toenemende vraag uit de hele wereld naar ambachtelijke gin met sterke plaatselijke wortels. Wij delen de waarden die aan de basis stonden van het succes van Monkey 47, zoals authenticiteit, ondernemersgeest en passie voor kwaliteit”, zegt Alexandre Ricard, Chairman & CEO van Pernod Ricard.

Erik Zaal, managing director van Pernod Ricard Nederland: “Pernod Ricard en Monkey 47 zijn een natuurlijke fit. De hoge kwaliteit gin past perfect bij Pernod Ricard en Monkey 47 wordt door veel bartenders als een ‘cult brand’ gezien. Ik hoop dat wij Monkey 47 spoedig kunnen toevoegen aan ons huidige succesvolle gin portfolio, bestaande uit Beefeater en Plymouth Gin.”

Oprichter van Monkey 47, ook CEO van Black Forest Distillers GmbH, Alexander Stein over de samenwerking: “De samenwerking met Pernod Ricard was een persoonlijk besluit. De onderneming onderscheidt zich vooral door een sterk ondernemend karakter, een gedecentraliseerde organisatie en een wereldwijde aanwezigheid. Pernod Ricard is een partner die de passie voor merken respecteert, uitstraalt en als onmisbaar beschouwt.”

Na verschillende functies in de horeca, kwam Ming in 2002 in aanraking met cocktails. Vanaf toen was hij vaak achter de bar te vinden tot hij besloot om weer te studeren. Maar zijn horecaverleden kon hij niet laten rusten en besloot in 2009 Sensez.nl op te richten om informatie te voorzien aan de steeds groeiende bartenderscene! Naast oprichter van Sensez.nl is hij fotograaf met als specialisme horeca!