Home / Nieuws  / Hennessy V.S. x KAWS Limited Edition

Hennessy V.S. x KAWS Limited Edition

hennessy-kaws
banner

Hennessy cognac brengt in samenwerking met kunstenaar KAWS een limited edition V.S. uit. De fles, waar elementen uit Hennessy’s historie zoals het familiewapen (de bras armée) en de druivenranken zijn verweven met de grafische moderne stijl van KAWS, is een waar kunstwerk. Vanaf nu zijn de limited edition flessen, allen genummerd, in zeer beperkte oplage verkrijgbaar op de Nederlandse markt.

Op het eerste gezicht lijken Hennessy en KAWS een onverwachte combinatie, maar KAWS’ visie op kunst lijkt erg op de wereld van premium merken: de kern van een merk is de basis en dan gaat het erom hoe dat wordt neergezet en vooral, hoe daarmee mensen worden bereikt. Deze visie komt ook terug in de limited edition V.S. fles: de KAWS trademark XX op het logo, de Chomper tanden op de fles en de kleurexplosie op het label worden creatief gecombineerd met het kenmerkende Hennessy logo.

Gedurfde samenwerking
“Voor ons is de samenwerking met KAWS bijzonder,” aldus Malu Knippenberg, brand manager Hennessy Nederland. “Zijn unieke stijl, iets wat hem wereldwijd fans oplevert, maakte hem een voor de hand liggende keuze voor een gedurfde samenwerking.” Voor zijn designer toys liggen fans letterlijk in de rij. Met zijn roots als graffitti kunstenaar gebruikt KAWS uitgesproken kleuren in zijn iconische werk, iets wat hem ook in de hip-hop wereld bijzonder populair maakt. Kanye West vroeg hem zijn album cover te ontwerpen, en Pharell Williams’ hele huis staat vol met KAWS’ werk. Pharell Williams: “Voor mijn generatie is KAWS diegene die ons heeft geïnteresseerd voor kunst.”

“Hennessy ken ik al sinds ik klein was,” vertelt KAWS, “maar er ging een wereld voor me open toen ik de Cognac regio bezocht. Ik zag met mijn eigen ogen hoe de vaten werden gemaakt, leerde over de geschiedenis van Hennessy, hoe ze eaux de vie maken en hoe de verschillende kwaliteiten Hennessy worden geblend.”

Art of blending
KAWS’ grote aanhang in de hip-hop wereld sluit goed aan bij de wereld van Hennessy: het luxemerk organiseert regelmatig onder de naam “Artistry” evenementen bedoeld om de top van art, cultuur en muziek te blenden. In de VS en Azië zijn al diverse Hennessy Artistry evenementen neergezet met onder andere: The Roots, Q-tip, Kanye West, Wyclef Jean, Mary J Blige en Pharrell Williams. In Nederland gaf Hennessy eind november samen met muzieklabel Top Notch een exclusief Artistry event in De Industrieele Groote Club.

Genummerde flessen
De pre-launch van de Hennessy x KAWS Limited Edition VS in Europa was in Colette, het Parijse designwalhalla. Speciaal voor deze conceptstore waar KAWS in 1999 zijn eerste solo exhibitie hield, heeft hij een aparte oplage van 213 flessen gemaakt – een aantal ter ere van het adres van de boutique.
Vanaf nu zijn de limited edition flessen, allen genummerd, in zeer beperkte oplage verkrijgbaar op de Nederlandse markt voor een adviesprijs van € 29,49.

Persbericht: Hennessy

Na verschillende functies in de horeca, kwam Ming in 2002 in aanraking met cocktails. Vanaf toen was hij vaak achter de bar te vinden tot hij besloot om weer te studeren. Maar zijn horecaverleden kon hij niet laten rusten en besloot in 2009 Sensez.nl op te richten om informatie te voorzien aan de steeds groeiende bartenderscene! Naast oprichter van Sensez.nl is hij fotograaf met als specialisme horeca!