Home / Geen categorie  / Glassology by Libbey

Glassology by Libbey

libbey
banner

Glasproducent Libbey is al geruime tijd bezig met het creëren van een hechte community op Facebook, genaamd ‘Glassology by Libbey’. De community biedt drankspecialisten over de hele wereld de kans om van elkaar te leren, elkaar te inspireren en contact met elkaar te maken. In de Glassology-community staat de zoektocht naar de ultieme drinkervaring centraal.

Om de community-leden te stimuleren in de eerdergenoemde zoektocht is Libbey begonnen met het organiseren van challenges. De challenges staan in het teken van een bepaald thema met een bijbehorend glas, de opdracht is om hier het perfecte drankje bij te vinden. In totaal worden er 50 glazen verloot onder de community-leden. Vervolgens is het aan hen om hun creatie te voltooien en te delen in de community. Uiteindelijk worden er onder de inzendingen drie winnaars bekend gemaakt die worden beoordeeld op smaak, presentatie en verhaal.

De afgelopen challenge stond in het teken van Halloween met een bijpassend glas uit Libbey’s tiki-serie, namelijk het tiki pineapple glas. De tiki-serie heeft alle eigenschappen om tot een goede Halloween cocktail te komen, en dat is ook gebleken. Met een totaal van 40 inzendingen, die één voor één zowel prachtig als angstaanjagend waren, was de challenge wederom geslaagd. Niemand minder dan Mr. Tiki, oftewel Danielle Dalla Polla, zal de inzendingen gaan beoordelen. De bekendmaking van de winnaars zal aan het einde van de maand plaatsvinden. De drie winnaars kunnen een pakket met allerlei tiki-items tegemoet zien.

POST TAGS:

Na verschillende functies in de horeca, kwam Ming in 2002 in aanraking met cocktails. Vanaf toen was hij vaak achter de bar te vinden tot hij besloot om weer te studeren. Maar zijn horecaverleden kon hij niet laten rusten en besloot in 2009 Sensez.nl op te richten om informatie te voorzien aan de steeds groeiende bartenderscene! Naast oprichter van Sensez.nl is hij fotograaf met als specialisme horeca!