Home / Artikelen  / Plymouth Gin gooit het over een andere boeg

Plymouth Gin gooit het over een andere boeg

plymouth-gin
banner

Hij vertelde het al tijdens de afgelopen editie van de Horecava. Volgens Vincent van Dijk (trendwatcher) wordt 2012 namelijk het jaar van de Gin (een prima jaar dus). Plymouth Gin speelt hier handig op in door hun Gin opnieuw te positioneren. De Gin krijgt een nieuw uiterlijk en wordt qua prijs boven de Beefeater 24 geplaatst en krijgt nu het label “super premium plus” (heerlijk die marketing).

De Plymouth nieuwe stijl is eind vorig jaar al in Spanje uitgekomen en wordt vanaf nu ook langzaam in de rest van Europa uitgebracht. Wanneer Nederland precies aan de beurt is, is nog niet helemaal bekend. Misschien dat het moet gaan gebeuren via het “grijze” kanaal, want Pernod voert het merk Plymouth in Nederland officieel niet.

Op dit moment vond men dat het merk ondergewaardeerd werd en vandaar deze nieuwe aanpak. Beefeater heeft op dit moment een prijs van rond de € 25 en door de vernieuwde stijl en positionering van Plymouth zal de nieuwe prijs van deze “new style” Gin rond de € 30 komen te liggen. Ook de Navy Strength en de Sloe Gin zullen gerestyled worden.

Wij vinden de styling er in ieder geval niet verkeerd uitzien maar of het dan ook direct een prijsstijging verantwoord, is weer een andere verhaal. Wat vinden jullie?

Na verschillende functies in de horeca, kwam Ming in 2002 in aanraking met cocktails. Vanaf toen was hij vaak achter de bar te vinden tot hij besloot om weer te studeren. Maar zijn horecaverleden kon hij niet laten rusten en besloot in 2009 Sensez.nl op te richten om informatie te voorzien aan de steeds groeiende bartenderscene! Naast oprichter van Sensez.nl is hij fotograaf met als specialisme horeca!